Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
El Grecο | |
---|---|
Αυτοπροσωπογραφία(;) (π. 1590-1600), Λάδι σε μουσαμά, 52,7x46,7 εκ., Νέα Υόρκη, Μητροπολιτικό Μουσείο | |
Πραγματικό όνομα | Δομήνικος Θεοτοκόπουλος |
Γέννηση | 1541 Κρήτη |
Θάνατος | 7 Απριλίου 1614 Τολέδο, Ισπανία |
Εθνικότητα | Ελληνική |
Είδος Τέχνης | Ζωγραφική, γλυπτική, αρχιτεκτονική |
Καλλιτεχνικά ρεύματα | Μανιερισμός |
Σημαντικά έργα | El Espolio (1577-9) Η ταφή του κόμη Οργάθ (1586-8) Η Πέμπτη Σφραγίδα της Αποκαλύψεως (1608-14) |
Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (1541 – 7 Απριλίου 1614), γνωστός επίσης με τo Ισπανικό προσωνύμιο El Greco, δηλαδή ο Έλληνας, ήταν Kρητικός ζωγράφος, γλύπτης και αρχιτέκτονας της Ισπανικής αναγέννησης. Έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του μακριά από την πατρίδα του, δημιουργώντας το κύριο σώμα του έργου του στην Ιταλία και στην Ισπανία. Εκπαιδεύτηκε αρχικά ως αγιογράφος στην Κρήτη, που αποτελούσε τότε τμήμα της ενετικής επικράτειας, και αργότερα ταξίδεψε στη Βενετία. Στην Ιταλία επηρεάστηκε από τους μεγαλύτερους δασκάλους της ιταλικής τέχνης, όπως τον Τιντορέτο και τον Τιτσιάνο, του οποίου υπήρξε μαθητής, υιοθετώντας στοιχεία από τον μανιερισμό. Το 1577 εγκαταστάθηκε στο Τολέδο, όπου έζησε μέχρι το τέλος της ζωής του και ολοκλήρωσε ορισμένα από τα πιο γνωστά έργα του.
Υφολογικά, η τεχνοτροπία του Ελ Γκρέκο θεωρείται έκφραση της Βενετικής σχολής και του μανιερισμού όπως αυτός διαμορφώθηκε στο δεύτερο μισό του 16ου αιώνα. Παράλληλα χαρακτηρίζεται από προσωπικά στοιχεία, προϊόντα της τάσης του για πρωτοτυπία, τα οποία όμως δεν βρήκαν μιμητές στην εποχή του, γεγονός που δεν ευνόησε και τη συνέχειά τους. Η μπαρόκ τεχνοτροπία που εκτόπισε τον μανιερισμό, αλλά και τα αμέσως μεταγενέστερα καλλιτεχνικά ρεύματα που δεν αντιμετώπισαν ευμενώς το ύφος του, είχαν ως αποτέλεσμα να αγνοηθεί το έργο του Γκρέκο τους επόμενους αιώνες. Στη διάρκεια του 20ού αιώνα, αναγνωρίστηκε ως πρόδρομος της μοντέρνας τέχνης που αξιοποίησε στοιχεία της Ανατολικής και Δυτικής παράδοσης, και το έργο του επανεκτιμήθηκε, διατηρώντας μέχρι σήμερα δεσπόζουσα θέση ανάμεσα στους μείζονες ζωγράφους όλων των εποχών.
Έργο
Στα τελευταία χρόνια παραμονής του στη Βενετία, ανήκει ο πίνακας Θεραπεία του Τυφλού (περ. 1565, Πινακοθήκη Δρέσδης), έργο που χαρακτηρίζεται από την επίδραση του Τιντορέτο, ως προς τη διάταξη των μορφών αλλά και την απόδοση των κτιρίων που φαίνονται στο βάθος.Σε άλλα έργα, όπως ο Μυστικός Δείπνος (περ. 1568, Εθνική Πινακοθήκη Μπολόνιας) είναι εμφανής η διάθεσή του να αναπαραστήσει με φυσικό τρόπο την κίνηση των σωμάτων και τη θέση τους στο χώρο.
Την περίοδο της παραμονής του στη Ρώμη, ο Γκρέκο εξασφάλισε την αναγνώρισή του κυρίως μέσα από το είδος της προσωπογραφίας, στο οποίο ξεχωρίζουν τα πορτρέτα που φιλοτέχνησε για τον Τζούλιο Κλόβιο (Μουσείο Καποντιμόντε, Νάπολη) και τον στρατιωτικό Βιτσέντζο Αναστάζι (Συλλογή Frick, Νέα Υόρκη). Ο πρώτος απεικονίζεται σε μία ημίσωμη σύνθεση, ενώ ο δεύτερος σε όρθια στάση, ντυμένος με την πανοπλία του, σε μία σύνθεση που προαναγγέλλει τα μεταγενέστερα έργα του Βελάσκεθ. Παράλληλα, ο Γκρέκο στράφηκε σε πιο φιλόδοξες συνθέσεις, με χαρακτηριστικό δείγμα την Εκδίωξη των εμπόρων από το ναό (1570-75, Ινστιτούτο Καλών Τεχνών Μινεάπολης). Πιθανότατα την ίδια περίοδο χρονολογείται και το έργο El soplón (Αγόρι που ανάβει κερί, π. 1570, Μουσείο Καποντιμόντε), που διακρίνεται για το πρωτότυπο θέμα του, το οποίο υπήρξε μάλλον ασυνήθιστο την εποχή εκείνη. Πιθανότατα, ο Θεοτοκόπουλος εμπνεύστηκε το έργο διαβάζοντας μία αναφορά στη Φυσική Ιστορία τού Πλίνιου, σύμφωνα με την οποία ο ζωγράφος Αντίφιλος είχε επεξεργαστεί το ίδιο θέμα.
Κρήτη και Ιταλία
Στην πρώιμη δημιουργική περίοδο τού Γκρέκο ανήκουν τα έργα που φιλοτέχνησε στην Κρήτη και στη Βενετία, για πολλά από τα οποία είναι δύσκολο να καθοριστεί αν ολοκληρώθηκε στον Χάνδακα ή στην ιταλική πόλη. Η Κοίμηση της Παναγίας (π. 1567, Εκκλησία της Παναγίας των Ψαριανών), που ανακαλύφθηκε το 1983 στη Σύρο έχοντας μεταφερθεί εκεί πιθανότατα από Ψαριανούς εποίκους μετά την καταστροφή των Ψαρών, αποτελεί το πρώτο σωζόμενο έργο του με την υπογραφή του. Μαζί με τη φορητή εικόνα Ο ευαγγελιστής Λουκάς ζωγραφίζοντας την Παναγία (1560-67, Μουσείο Μπενάκη), αποτελούν σημαντική πηγή πληροφοριών για την τεχνοτροπία του νεαρού Θεοτοκόπουλου. Η τεχνική και το ύφος των εικόνων διαπνέονται από μεταβυζαντινά στοιχεία, χωρίς όμως να απουσιάζουν και πρωτότυπα χαρακτηριστικά, όπως η υποτυπώδης απόδοση της τρίτης διάστασης ή του προοπτικού βάθους και τα έντονα χρώματα. Τα μοτίβα της δυτικής τέχνης είναι περισσότερο εμφανή σε άλλα έργα της ίδιας περιόδου, όπως στην Προσκύνηση των Μάγων (1565-67, Μουσείο Μπενάκη) και κυρίως στο Τρίπτυχο της Μόντενα (1560-65, Galleria Estense).
Στα τελευταία χρόνια παραμονής του στη Βενετία, ανήκει ο πίνακας Θεραπεία του Τυφλού (περ. 1565, Πινακοθήκη Δρέσδης), έργο που χαρακτηρίζεται από την επίδραση του Τιντορέτο, ως προς τη διάταξη των μορφών αλλά και την απόδοση των κτιρίων που φαίνονται στο βάθος.Σε άλλα έργα, όπως ο Μυστικός Δείπνος (περ. 1568, Εθνική Πινακοθήκη Μπολόνιας) είναι εμφανής η διάθεσή του να αναπαραστήσει με φυσικό τρόπο την κίνηση των σωμάτων και τη θέση τους στο χώρο.
Την περίοδο της παραμονής του στη Ρώμη, ο Γκρέκο εξασφάλισε την αναγνώρισή του κυρίως μέσα από το είδος της προσωπογραφίας, στο οποίο ξεχωρίζουν τα πορτρέτα που φιλοτέχνησε για τον Τζούλιο Κλόβιο (Μουσείο Καποντιμόντε, Νάπολη) και τον στρατιωτικό Βιτσέντζο Αναστάζι (Συλλογή Frick, Νέα Υόρκη). Ο πρώτος απεικονίζεται σε μία ημίσωμη σύνθεση, ενώ ο δεύτερος σε όρθια στάση, ντυμένος με την πανοπλία του, σε μία σύνθεση που προαναγγέλλει τα μεταγενέστερα έργα του Βελάσκεθ. Παράλληλα, ο Γκρέκο στράφηκε σε πιο φιλόδοξες συνθέσεις, με χαρακτηριστικό δείγμα την Εκδίωξη των εμπόρων από το ναό (1570-75, Ινστιτούτο Καλών Τεχνών Μινεάπολης). Πιθανότατα την ίδια περίοδο χρονολογείται και το έργο El soplón (Αγόρι που ανάβει κερί, π. 1570, Μουσείο Καποντιμόντε), που διακρίνεται για το πρωτότυπο θέμα του, το οποίο υπήρξε μάλλον ασυνήθιστο την εποχή εκείνη. Πιθανότατα, ο Θεοτοκόπουλος εμπνεύστηκε το έργο διαβάζοντας μία αναφορά στη Φυσική Ιστορία τού Πλίνιου, σύμφωνα με την οποία ο ζωγράφος Αντίφιλος είχε επεξεργαστεί το ίδιο θέμα.
Επίδραση στον 20ό αιώνα
Εκτός από τους ιστορικούς της τέχνης και τους μελετητές τού έργου του, σημαντικό ρόλο στην επανεξέταση του διαδραμάτισαν επίσης ζωγράφοι του 20ου αιώνα, μέσα από το έργο τους. Ο Πωλ Σεζάν, πρόδρομος του κυβισμού, υπήρξε ένας από τους πρώτους καλλιτέχνες που υιοθέτησε κοινά στοιχεία με τον Θεοτοκόπουλο, όπως η επιμήκυνση των μορφών. To έργο του Πάμπλο Πικάσο χαρακτηρίζεται επίσης από αρκετές αναφορές στον Γκρέκο, τον «πατέρα του» στη ζωγραφική όπως ο ίδιος τόνιζε.Ορισμένα σχέδια και πίνακες της πρώιμης περιόδου του, μιμούνται το ιδίωμα του Θεοτοκόπουλου, ενώ ιδιαίτερα εμφανής είναι η επίδραση του κατά την «μπλε περίοδο» τού Πικάσο. Ο πίνακας Η ταφή του Κασαχέμας (1901, Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Παρισιού) τού Ισπανού ζωγράφου είναι εμπνευσμένος από την Ταφή του Κόμη Οργκάθ, ενώ και οι Δεσποινίδες της Αβινιόν (1907, MoMA) αντλούν μοτίβα από τον πίνακα Η Πέμπτη Σφραγίδα της Αποκαλύψεως τού Γκρέκο. Κατά τη δεκαετία του 1940, όταν ο Πικάσο ολοκλήρωσε μία σειρά πινάκων που αποτελούσαν παραλλαγές γνωστών έργων, φιλοτέχνησε επίσης την Προσωπογραφία ζωγράφου (1950, Συλλογή Angela Rosengart), έργο που αποτελεί τη δική του εκδοχή για την Προσωπογραφία του Χόρχε Μανουέλ Θεοτοκόπουλου (1600-05) τού Γκρέκο.
Για τους εξπρεσιονιστές, σημείο επαφής με τον Γκρέκο αποτέλεσαν οι επιμήκεις μορφές του, ενώ ο Φραντς Μαρκ έγραψε για το «μεγαλείο αυτού τού μεγάλου δασκάλου», το οποίο θεωρούσε συνδεδεμένο με τις ιδέες της ομάδας του Γαλάζιου Καβαλάρη.Επίδραση από τον Γκρέκο δέχθηκε επίσης ο Τζάκσον Πόλοκ (1912-56), ένας από τους κυριότερους εκπροσώπους του αφηρημένου εξπρεσιονισμού, κυρίως στα πρώιμα έργα του. Μέχρι το 1943, ο Πόλοκ είχε ολοκληρώσει περισσότερα από 60 σχέδια ζωγραφικής βασισμένα σε συνθέσεις του Γκρέκο, ενώ γνωρίζουμε πως διέθετε στη συλλογή του αναπαραγωγές έργων του, καθώς και τρία βιβλία για τον Έλληνα ζωγράφο. H προσωπικότητα και το έργο τού Θεοτοκόπουλο ενέπνευσαν επίσης φυσιογνωμίες της λογοτεχνίας. O ποιητής Ράινερ Μαρία Ρίλκε ήρθε σε επαφή με το έργο του κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού του στην Ισπανία το 1912, ενώ τα ποιήματά του Himmelfahrt Mariae I-II θεωρούνται βασισμένα στην Άμωμη Σύλληψη (1607-13, Μουσείο Σάντα Κρουθ) του Γκρέκο.[Ο Νίκος Καζαντζάκης, στο αυτοβιογραφικό του έργο Αναφορά στον Γκρέκο, επίσης εξέφρασε με το δικό του τρόπο το θαυμασμό που έτρεφε για το έργο του.
Εκπαιδευτικό βίντεο: El Greco
Στ΄ τάξη 90ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών
Στ΄ τάξη 90ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών
Μουσείο Δομήνικου
Θεοτοκόπουλου
Στο μαγευτικό κάδρο της Σκοτεινής, κοντά στη βυζαντινή Παναγιά, στη θέση «αρχοντικά» λειτουργεί το μουσείο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου, του «αρχοντόπουλου» του Φόδελε στο Ηράκλειο, Κρήτης.
Το μουσείο
στεγάζεται σε αναστηλωμένο υπό την εποπτεία του Υπουργείου Πολιτισμού
κτίριο μεταβυζαντινού οικιστικού συνόλου και λειτουργεί από το 1998 με
έκθεση αντιγράφων έργων του μεγάλου ζωγράφου και δέχεται πρίπου δέκα χιλιάδες επισκέπτες ετησίως.
Διατίθεται στους επισκέπτες ενημερωτικό φυλλάδιο με τη ζωή και το έργο του Θεοτοκόπουλου σε 5 γλώσσες.
Δίπλα στο μουσείο στη σκιά αιωνόβιων
δένδρων καφενεδάκι προσφέρεται ως χώρος ανάπαυσης των επισκεπτών ενώ
λίγο πριν ανεβαίνοντας αριστερά βρίσκεται πετρόκτιστο πηγάδι με
μηχανισμό άντλησης νερού μέρος της μεταβυζαντινής αγροικίας.
Ωράριο Λειτουργίας: Καθημερινά (Δευτέρα - Κυριακή) από τις 9π.μ έως 7μ.μ. (Περίοδος Λειτουργίας 1η Απριλίου έως 31 Οκτωβρίου)
The Museum of Domenicos Theotokopoulos
Στο The museum of Domenicos Theotokopoulos is located in Fodele village, Heraklion, Crete, Greece, at the site of "archontika" in the beautiful setting of Skoteini, near the Byzantine church of Panagia.
Στο The museum of Domenicos Theotokopoulos is located in Fodele village, Heraklion, Crete, Greece, at the site of "archontika" in the beautiful setting of Skoteini, near the Byzantine church of Panagia.
The museum is housed in a renovated
post-Byzantine building complex and is open to the public since
1998. About ten thousand people visit the museum every year.
The exhibition includes a small collection of reproductions of the works of the great painter, commonly known as 'El Greco'.
An information pamphlet about the life and work of Theotokopoulos is available in 5 languages and is distributed to visitors.
Next to the museum there is a rest area
and a cafeteria under the shadow of the centuries-old trees while a bit
further there is a stone-built water well, part of the post-Byzantine
farm.
Opening times; The Museum is open daily, 9.00 am to 7.00 pm (It is open from the 1st of April to the end of October).
http://www.psfodele.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=102&Itemid=59&lang=el
O Δομήνικος Θεοτοκόπουλος Συνδιαλέγεται με
Άλλους Μεγάλους Κρήτες”
Βιωματικά Εργαστήρια
Βιωματικά Εργαστήρια
από την ομάδα ART ACTS
"Δομήνικος Θεοτοκόπουλος εποίει" - Υπογραφή του Θεοτοκόπουλου |
Θεματική προσέγγιση υπό μορφή ενοτήτων της ζωής και του έργου του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου σε παράλληλο διάλογο με σημαντικούς Κρήτες, μέσα από πολλαπλές βιωματικές δραστηριότητες (εικαστικές, γλωσσικές).
Βιτσέντζος Κορνάρος (1553-1613 ή 1614) “Ερωτόκριτος και Αρετούσα”, Θεόφιλος, 1933, φυσικά χρώματα σε καμβά, 118,5 x 74 εκ., Μουσείο Θεόφιλου, Μυτιλήνη |
Νίκος Καζαντζάκης (1883-1902) |
Μάνος Χατζιδάκης (1925-1994) | Νίκος Ξυλούρης (1936-1980) |
Τόπος διεξαγωγής: | Αίθουσες εκπαιδευτικών προγραμμάτων μουσείου |
Πού απευθύνεται: | ενήλικες |
Ημερομηνίες: | 18/1, 25/1, 1/2, 8/2, 15/2 |
Ώρες: | 17:00 - 19:00 |
Κόστος Συμμετοχής: | 50 € και για τις πέντε συναντήσεις 50% έκπτωση για κατόχους κάρτας ανεργίας και φοιτητές 10 € κόστος μεμονωμένης συνάντησης |
Δίδεται βεβαίωση συμμετοχής |
Πρόγραμμα
Α' εργαστήριο 18 Ιανουαρίου 2014 - Η Κρήτη Χάρτης Κρήτης κατά την εποχή της Ενετοκρατίας |
|
B' εργαστήριο 25 Ιανουαρίου 2014 - Ο Βίος “Η οικογένεια του El Greco” Γιώργης Μανουήλ Θεοτοκόπουλος (1578-1631), περίπου 1605, λάδι σε καμβά, 97 x 51,5 cm, Royal Academy of Fine Arts of San Fernando, Μαδρίτη, Ισπανία |
|
Γ' εργαστήριο 1 Φεβρουαρίου 2014 - Η Γεωμετρία “Άποψη του Τολέδο” Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (1541-1614), περίπου 1596-1600, λάδι σε καμβά, 121.3 x 108.6 cm, Metropolitan Museum of Art, Νέα Υόρκη, Η.Π.Α. |
|
Δ' εργαστήριο 8 Φεβρουαρίου 2014 - Η Πίστη “Ο Κύριος αίρει τον Σταυρό” Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (1541-1614), περίπου 1580, λάδι σε καμβά, 105 x 79 cm, Kelvingrove Art Gallery and Museum, Γλασκώβη, Σκωτία |
|
Ε' εργαστήριο 15 Φεβρουαρίου 2014 - Ο Έρωτας “H κυρία με τη γούνα” Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (1541-1614), περίπου 1577-1580, λάδι σε καμβά, 23,23 x 24,41 in, Kelvingrove Art Gallery and Museum, Γλασκώβη, Σκωτία |
http://www.herakleidon-art.gr/el/index.cfm?get=events&ItemID=364
'Ετος Δομήνικου Θεοτοκόπουλου κηρύσσεται το 2014, με αφορμή τη συμπλήρωση 400 ετών από το θάνατο του μεγάλου Έλληνα ζωγράφου.
Ισπανία
Στην
Ισπανία θα οργανωθούν εκθέσεις έργων του ζωγράφου, στο Τολέδο και τη
Μαδρίτη (Ο Έλληνας του Τολέδο, Γκρέκο και η μοντέρνα τέχνη, Το
εργαστήριο του Γκρέκο κ.τ.λ.). Θα οργανωθεί επίσης στη Μαδρίτη, Διεθνές
Συνέδριο για τον ζωγράφο και στο Τολέδο, το εικοστό συνέδριο των Ισπανών
Ιστορικών της Τέχνης, θα είναι αφιερωμένο στον Θεοτοκόπουλο.
Αθήνα
Στην
Αθήνα θα οργανωθούν εκθέσεις σε τρία Μουσεία (Βυζαντινό Μουσείο: Τέχνη
και Κοινωνία στην Κρήτη τα χρόνια του Θεοτοκόπουλου Μουσείο Κυκλαδικής
Τέχνης : Η ναυμαχία της Ναυπάκτου και ο Δομίνικος Θεοτοκόπουλος, Μουσείο
Μπενάκη : Ο φιλικός κύκλος του Γκρέκο στο Τολέδο).
Επίσης, στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς θα μεταφερθεί η έκθεση που θα ξεκινήσει από το Ηράκλειο με τίτλο: Ο Θεοτοκόπουλος μεταξύ Βενετίας και Ρώμης. Το Μουσείο Μπενάκη θα οργανώσει επίσης τον Νοέμβριο Διεθνές Συνέδριο για το έργο του καλλιτέχνη αφιερωμένο στην ιταλική και ισπανική περίοδο της ζωής του.
Επίσης, στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς θα μεταφερθεί η έκθεση που θα ξεκινήσει από το Ηράκλειο με τίτλο: Ο Θεοτοκόπουλος μεταξύ Βενετίας και Ρώμης. Το Μουσείο Μπενάκη θα οργανώσει επίσης τον Νοέμβριο Διεθνές Συνέδριο για το έργο του καλλιτέχνη αφιερωμένο στην ιταλική και ισπανική περίοδο της ζωής του.
Δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο
Preschool activities
Προμήθειες : χαρτί ζωγραφικής, τέμπερες , πινέλα και κύπελλα, πρόχειρα ρούχα, Γεωμετρικά Στερεά
Για προνήπια
Ζητήστε από τα παιδιά να επικεντρωθούν σε επίμηκη σχήματα ζωγραφικής.
Δείξτε στα παιδιά ότι το πρόσωπο στη ζωγραφική μπορεί να επιμηκύνεται σαν ένα ωοειδές σχήμα αντί σφαίρας.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα γεωμετρικά στερεά για να αποδείξετε τη διαφορά στα παιδιά. Αφήστε τα παιδιά να κρατούν τα δύο σχήματα στα χέρια τους. Αυτό θα τα βοηθήσει να κατανοήσουν τη διαφορά στα σχήματα.
Ζητήστε από τα παιδιά να ζωγραφίζουν τα διαφορετικά σχήματα στο χαρτί τους.
Ενθαρρύνετε τα παιδιά να προσπαθήσουν να ζωγραφισουν το ωοειδές σχήμα.
Στη συνέχεια, τα παιδιά μπορούν να προσθέσουν τα χαρακτηριστικά του προσώπου, αν θα θέλουν.
Για νήπια
Τονίστε στα παιδιά ότι τα πρόσωπα στα πορτρέτα του El Greco είναι ωοειδή.
Χρησιμοποιήστε τα γεωμετρικά στερεά για να υπενθυμίσετε στα παιδιά τα σχήματα.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα ωοειδή σχήματα στα χαρτιά τους.
Αυτή θα είναι η αρχή της αυτο-προσωπογραφίας τους.
Τώρα τα παιδιά μπορούν να προσθέσουν τα χαρακτηριστικά του προσώπου, τα μαλλιά, τα ρούχα και το υπόβαθρο σε ένα ωοειδές σχήμα.
Αυτό θα δημιουργήσει την αυτοπροσωπογραφία τους.
El Greco Self Portrait
El Greco was an artist during the Spanish Renaissance. He was a painter, sculptor and
architect. El Greco’s painting style was
unique. He is said to have much influence
on art movements like Expressionism and Cubism.
One of the distinguishing things in El Greco’s painting is his elongated
figures. One of his well-known paintings
is that of an older man. Historians say
it is a self portrait of El Greco. A
self portrait is a painting of the artist.
For younger children – Have the children focus on painting
elongated shapes. Show the children that
the face in the painting is elongated like an ovoid instead of a sphere. You can use the Geometric Solids to
demonstrate the difference to the children.
Let the children hold the two shapes in their hands. This will help them understand the difference
in shapes. Now have the children paint the
different shapes on their paper.
Encourage the children to try painting the ovoid. Then the children can add facial features if
they would like.
For preschool children – Point out to
the children that the face in the portrait is an ovoid. Use the Geometric Solids to remind the
children of the shape. Now have the
children paint on ovoid on their paper.
This will be the beginning of their self portrait. Now the children can add facial features,
hair, clothes and a background to the ovoid.
This will create their self portrait.
http://littlecitykids.com/perspective/index.php?category_id=3063
Χρησιμοποιήστε ένα σκίτσο της Μόνα Λίζα.
Κόψτε το σκίτσο οριζόντια αρκετές φορές και στη συνέχεια κολλήστε τα κομμάτια σε ένα νέο χαρτί επεκτείνοντάς τα κάθετα.
Στη συνέχεια,ενώστε με γραμμές.
Using a sketch of Mona Lisa borrowed from somewhere else, my class of 5 & 6 year olds cut through the sketch horizontally several
times and then glued down the pieces..stretching vertically as they
went. Then we just played connect-the-dots.
Περιοχές που δεν προτείνω να κόψετε: μάτια, χέρια, μύτη.
Αν υπάρχει χρόνος, να χρωματίσετε αυτά τα κομμάτια.
Areas I do not suggest cutting through: eyeballs, hands, nose. That's just weird.
I wish we'd had more time to color these pieces. But little fingers take longer with those kid scissors than you might think! And the glue sticks. Don't even get me started on the glue sticks!
I wasn't sure about using the other-colored paper under our pieces, but I
actually kind of like how it turned out. It would've been nice to have
time to paint, though.
Here's an example of another class' technique - they used tracing paper for their finished piece.
Next time, I think it'd be fun to turn a picture of my kids into a pencil line drawing and then use that to do the same El Greco project.
Another idea - for those kids who like cars and trucks. Cut your picture
vertically and stretch it out horizontally. You can turn anything into a
limo! Tractor, helicoptor, ambulance, cow, etc.
Μια άλλη ιδέα - για τα παιδιά που αγαπούν τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά. Κόψτε την εικόνα σας κάθετα και τεντώστε τη οριζοντίως. Μπορείτε να μετατρέψετε τα πάντα σε λιμουζίνα! Τρακτέρ, ελικόπτερα, ασθενοφόρα, αγελάδες κ.λπ.
http://danidoodle.blogspot.gr/2013/02/paint-like-master-el-greco.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου